Rutiner för klagomålshantering
Om Du som förälder har klagomål på Förskolan Lille Katt i Täby AB
används nedanstående arbetsgång.
Steg 1
Vid vår förskola vill vi uppmuntra till att synpunkter/klagomål på verksamheten
eller dess personal tas upp direkt med den det berör. Om Du efter kontakt med personalen fortfarande har klagomål, ta då kontakt med Rektor/förskolläraren på avdelningen. Detta kan Du givetvis också göra om du av
någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör.
Steg 2
Ledning/Rektor tar emot ditt klagomål. Därefter kontaktar
Rektor/förskollärare berörd personal för att få dess syn på sakfrågan.
Rektor/förskolläraren ansvarar för att uppföljning
görs inom 14 dagar
Steg 3
Är du ej nöjd efter steg 2 kontaktar du ledningen igen som i sin tur kallar samtliga berörda till
samtal.
Kontakta oss via mail eller telefon.
Steg 4
Om du inte känner dig lyssnad på
och vill gå vidare med frågan kan du ta kontakt med kommunen via mail.
Du kan skicka in ditt klagomål på fristående verksamhetsutövare via e-post:
barnomsorg@taby.se
Mail: lillekatt2@hotmail.com
Telefon: Rektor/förskollärare
08- 792 30 12
Mobil: utförare (Ledningen) 0708 43 09 51
Samtliga samtal dokumenteras.